18 Mart Çanakkale Zaferi
8 Mart Dünya Kadınlar Günü
Acı Kaybımız
Saygıdeğer hocamız Prof. Dr. R. Günsel Terzioğlu'nu kaybetmenin derin üzüntüsü içerisindeyiz. Bölümümüz için yeri doldurulamayacak önemli bir değer. Hocamıza Allah'tan rahmet, kederli ailesine sabırlar dileriz. Hocamız ışıklar içinde uyusun. Aile ve Tüketici Bilimleri Bölümü Öğretim Elemanları
3 Aralık Dünya Engelliler Günü
5 Aralık Dünya Kadın Hakları Günü
25 Kasım Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Günü
24 Kasım Öğretmenler Gününüz Kutlu Olsun
Ata'mızı saygı ve minnetle anıyoruz.
Cumhuriyetimizin 98. yılı kutlu olsun..
2020-2021 Eğitim Yılı Aile ve Tüketici Bilimleri Bölüm tanıtım videomuz için tıklayınız.
2020-2021 Eğitim yılı Hacettepe üniversitesi Aile ve Tüketici Bilimleri bölümünü kazanan öğrencilerimiz için hazırlamış olduğumuz bölüm tanıtım videomuzu izleyebilirsiniz.
Bölümün Amacı ve Hedefi

Amaç

Aile ve Tüketici Bilimleri Bölümü’nün misyonu alanında yüksek düzeyde donanıma sahip nitelikli öğretim kadrosu ile;

  • Birey, aile ve kurumların dolayısıyla toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesi amacıyla sahip olduğu insansal ve materyal kaynakların yönetimi,  geliştirilmesi ve verimli kullanılmasını sağlayan,
  • Tüketici olarak birey, aile ve kurumları rasyonel tüketici davranışları, tüketici hakları, sorunları ve çözüm yolları konusunda bilgilendiren, tüketici tercihlerini üreticilere ileten,
  • Kurumlarda fiziksel çevre ve yönetimine ilişkin sağlıklı, güvenli ve estetik bir çevrenin yaratılmasını sağlayan, 
  • Alanında birey, aile ve kurumların ekonomik, sosyal ve kültürel sorunlarının oluşumunu önlemeye ve mevcut sorunları çözmeye yönelik eğitim programları planlayan, yürüten, değerlendiren, çözüm önerileri geliştiren,

çeşitli kamu ve özel kurum ve kuruluşlarda araştırmacı, planlamacı, danışman ve yönetici olarak çalışacak nitelikli mezunlar yetiştirerek; araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunmaktır.

Hedef

Aile ve Tüketici Bilimleri Bölümü’nün hedefi;

  • Eğitim, öğretim ve bilimsel üretim açısından dünya standartlarına ulaşmak,
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde disiplinler arası işbirliğini geliştirmek,
  • Toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak,
  • “Aile ve Tüketici Bilimleri” alanının uluslararası düzeyde olduğu gibi ulusal düzeyde de yaygınlaştırılmasını sağlamaktır.